Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 30.09.2015, sygn. IPPP3/4512-647/15-4/RD, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/4512-647/15-4/RD

Nie ma znaczenia czy Spółka spełnia warunki określone w art. 83 ust. 1f ustawy uprawniające do zastosowania stawki podatku 0% dla usług o których mowa w art. 83 ust. 1 pkt 7 i 8 ustawy, bowiem z uwagi na fakt, że Spółka posiada siedzibę działalności gospodarczej w Izraelu i nie posiada stałego miejsca prowadzenia działalności w Polsce przedmiotowe usługi nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT w Polsce. Jak wskazano wyżej stawki krajowe podatku VAT nie znajdują zastosowania dla opodatkowania tych usług.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 27 lipca 2015 r. (data wpływu 29 lipca 2015 r.), uzupełnionym w dniu 28 sierpnia 2015 r. (data wpływu 31 sierpnia 2015 r.) na wezwanie tut. Organu z dnia 24 sierpnia 2015 r. (skutecznie doręczone w dniu 26 sierpnia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca opodatkowania świadczonych usług oraz ich dokumentowania jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 lipca 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca opodatkowania świadczonych usług oraz ich dokumentowania.

Wniosek uzupełniony został pismem z dnia 26 sierpnia 2015 r., złożonym w dniu 28 sierpnia 2015 r. (data wpływu 31 sierpnia 2015 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie Organu z dnia 24 sierpnia 2015 r.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

E Oddział w Polsce jest podmiotem zarejestrowanym zgodnie z art. 85 Ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej. W myśl art. 86 ww. ustawy Oddział wykonuje działalność gospodarczą wyłącznie w zakresie przedmiotu działalności przedsiębiorcy zagranicznego z siedzibą w Izraelu, . W świetle ustawy o swobodzie działalności gospodarczej podmiot zagraniczny prowadzący działalność na terytorium Polski w formie oddziału, zarejestrowany dla potrzeb podatku VAT, traktowany jest jako jeden podmiot - przedsiębiorca zagraniczny. Rejestracja tego oddziału jest jednoznaczna z rejestracją przedsiębiorcy zagranicznego. Ten status prawny opisany powyżej ma istotne znaczenie dla rozwiązania problemu, który powstał w związku z fakturowaniem przez podmioty krajowe świadczące usługi określone w art. 83 ust. 1 pkt 7 i 8 ustawy o VAT (m.in. usługi związane z obsługą startu, lądowania, obsługi pasażerów, kontrolą i nadzorem ruchu lotniczego) - usług ze stawką 23%. Dla zastosowania stawki, 0% nie ma problemu, aby E dostarczył koncesję lub certyfikat przewoźnika lotniczego wydany przez właściwy organ państwa Izrael czy też dokument wpisu na listę przewoźników lotniczych w Izraelu. Polskie podmioty świadczące ww. usługi twierdzą że mogą ewentualnie wystawiać faktury na centralę w Izraelu ale z zaznaczeniem NP. Oba rozwiązania: stawka 23% jak również stawka NP są zdaniem Wnioskodawcy w świetle art. 83 ust. 1f - nieprawidłowe i narażają Oddział EL AL w Polsce na zakwestionowanie przez urząd skarbowy odliczenia 23% podatku naliczonego VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00