Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2019-09-04

Czy przedsiębiorca może dokonać korekty faktury po likwidacji działalności gospodarczej

PROBLEM

8 lutego 2018 r. Przedsiębiorca jako czynny podatnik VAT prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą dokonał dostawy nieruchomości zabudowanej, wystawiając fakturę VAT z wykazaną kwotą podatku należnego. Podatek ten rozliczył w deklaracji VAT-7 za luty 2018 r. 31 grudnia 2018 r. Przedsiębiorca zakończył prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej oraz zaprzestał wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu VAT. Fakt ten zgłosił na druku VAT-Z właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego. Obecnie okazało się, że w momencie dostawy przedmiotowej nieruchomości Przedsiębiorca błędnie zastosował podstawową 23-procentową stawkę VAT, gdy faktycznie należało zastosować zwolnienie przedmiotowe. Czy w związku z tym błędem były podatnik VAT ma prawo do skorygowania wystawionej faktury również po zakończeniu działalności gospodarczej i wyrejestrowaniu z rejestru podatników VAT?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00